14 november 2009

Julledighet

Börjar bli lite smått orolig för hur min jul kommer att se ut. Jag har ju inte vart hemma i Sverige sen jag åkte den 2:a Augusti. Så jag hade ju hoppats på att ta lång-ledigt i jul och vara hemma ett tag så man hinner hälsa på alla. Men det tror jag inte kommer ske. Det funkar så på jobbet att man sak skriva upp sig på en "Önskelista" angående ledighet över julen där man får skriva om man vill ta ut semesterdagar eller om man vill avspasera eller om man som jag, ska ha permission utan lön (P.U.L förkortningen blir detsamma som knull på norska, alltså pul. Strutigt!) Eller t.o.m. om man då vill och kan jobba. Sen är meningen att chefen och två tillitsvalda ska pussla ihop det här så det passar och dem kommer alltså bestämma vem som får ledigt och inte. Ska vara klart den 20:e. Lite nervöst, med tanke på att en av de tillitsvalda nämnde att de som skriver p.u.l hamnar sist i priolistan. Och jag skulle inte bli besviken om jag fick jobba den 23:e och åka hem till sverige efter det. Det är klart jag skulle bli svarade jag! Det går ju typ bara natt-tåg då ju som dessutom skulle vara svindyra eftersom det är så pass nära jul. Usch det vill jag bara INTE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Drop a comment!